Jako bývalého (dětského) závodníka mě ještě stále láká vůně spáleného benzínu a tak když přišla nabídka, jestli se nechci jet podívat na mistrovství Evropy v autocrossu do Nové Paky, neváhal jsem ani chvíli. ME mám velmi rád – panuje zde ještě překvapivě velmi přátelská atmosféra a člověk pozná mnoho zajímavých lidí z různých konců Evropy. Sice mě trochu mrzelo, že nemůžu jít na ryby, ale říkal jsem si, že kdybych dorazil domů včas, zajel bych ještě k vodě nahodit alespoň na chvíli.
Všudy přítomné bláto, vůně pečené kýty a skvělých klobás doprovázené burácejícími motory o velikém výkonu byly příjemným zpestřením již tak báječného dne, který byl ještě o to lepší, že jsem mohl být VIP hostem domácího jezdce a mistra Evropy v divizi Touring car Václava Fejfara, který nakonec projel šachovnicovou vlajkou ve finálové jízdě i přes technické problémy svého motoru na krásném druhém místě. To už byl ale konec závodu a já seděl v autě směr domov, kde jsem měl v rámci dobré časové rezervy ještě myšlenku zajet k vodě a nahodit.
A tak se opravdu stalo. Ze závodů jsem se přesunul k vodě. Na první prut jsem nahodil samotné 21mm boilie Scopex/Squid a na druhý prut dal 21mm boilie Scopex/Squid doplněné o 14mm plovoucí boilie Pineapple dream. Tento druhý prut se snažím precizně poslat do vzdáleného místa, jenže montáž dopadá o 5 metrů blíže, než jsem chtěl. Když pátrám po důvodu nepřesného nahození, zjišťuji jeho nepříjemnou příčinu. Již v minulé vycházce jsem si byl moc dobře vědom toho, že mi dochází vlasec, který budu muset na cívkách vyměnit. Jenže jsem tomu tak neudělal a díky tomu, že jsem vyrazil k vodě ,,nepřipraven´´, nemohl jsem se ničemu divit. Prut jsem tedy nechal nahozený tak, jak jsem ho nahodil a na navijáku jsem dokázal udělat alespoň dvě omotávky, abych měl nějakou ,,rezervu´´. Vzhledem k tomu, že mám na řece pruty pouze na přední vidličce, silně jsem zapíchl rukojeť prutu do země. Brzdu navijáku jsem povolil hodně opatrně, neboť jsem si byl moc dobře vědom toho, co by se stalo, kdyby přišla jízda. Ve chvíli, kdy jsem došponoval vlacec, připnul řetízkáč a zapnul hlásič, jsem odcházel od prutu se slovy: kapr mi při záběru nesmí do jízdy, jinak mám po prutu!
Cca po hodině přichází právě na tento prut jedno jediné píp. Hned jsem v akci a běžím k prutu, aniž bych ještě pořádně věděl, že jde právě o tento prut. Při dobíhání je ale jasné, že je to právě tento prut, protože je pořádně ohnutý a ve chvíli, kdy ho chci vzít do ruky, začíná přepadávat z vidličky do vody – uff, jaké jsem měl štěstí! Zásek sedí a kapr začíná bojovat. Je velmi naštvaný a nedává mi nic zadarmo. Je jako rozzuřený býk. Bojuje opravdu silně a chtěl by jet přes brzdu, ale nemůže. Nemá totiž kam! Sakra, tyto horké chvíle jsou opravdu nepříjemné!! Buď a nebo. Háček Centurion 2000 ATS s červem Mouthsnagger Shorty black nikdy nezklamal a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Háček seděl v tlamce přímo ukázkově v pevné části levého koutku kapříčkovi tlamky a tak se mi díky tomu podařilo kapra při zdolání nejenom zastavit, ale i otočit a hlavně úspěšně zdolat. A právě díky koncové sestavě, kterou mám sestavenou od firmy Carp´R´Us, jsem mě tu čest podebrat nádherného šupináče, který se pyšnil váhou 12kg!!! Tak tohle byla akce, kterou stálo za to podniknout! Při focení jsem cítil cosi známého, ale chvíli mi trvalo, než jsem tuto známou vůni zařadil do správné kategorie. Oblečení, které jsem měl totiž celý den na závodech bylo přímo ,,nasáklé´´ klobásama a hlavně vůní benzínu, proto jsem se při pouštění smál, když jsem kapra pustil. Důvod byl prostý. Šlo totiž o ,,kapra s vůní benzínu´´.
PS: po této výpravě jsem hned namotal na cívky nové vlasce.
Za Nikl team Matěj ,,Niel´´ Šole